دیداراعضای فراکسیون بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی از ایزوایکو

اعضای هیات رئیسه فراکسیون بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی امروز از مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو) بازدید کردند.

دیداراعضای فراکسیون بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی از ایزوایکو

به گزارش ایدرونیوز ، رئیس فراکسیون بنادر و دریانوردی مجلس گفت: این مجموعه هزار و ۱۰۰ هکتاری ایزوایکو با ۵ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ظرفیت بزرگی برای تامین نیاز‌های دریانوردی کشور از جمله ساخت، تعمیر و نگهداری انواع شناور‌ها دارد.

قاسم احمدی لاشکی افزود: مدیریت پایدار ایزوایکو از سال ۹۰ تاکنون موجب افزایش کیفیت و بهره وری این مجموعه شده است.

قاسم احمدی لاشکی افزود: کمتر از ۵ درصد قانون مصوب حمایت از صنایع دریایی اجرایی شده است، بر طبق بند ۷ این قانون سالانه یک میلیارد دلار به بخش خصوصی برای استفاده از تولیدات صنعت داخل پرداخت می‌شود، اما این بودجه صرف حمایت از تولید صنعت داخل نمی‌شود.

وی گفت: به دنبال تصویب قانونی در مجلس برای الزام دولت در حمایت از صنایع فعال در زمینه دریانوردی هستیم.

رئیس فراکسیون بنادر و دریانوردی مجلس افزود: مشکلات مطرح شده در این بازدید با اعضای کمیسیون اقتصادی و عمران و صنایع مجلس مطرح و بررسی می‌شود.

سردشتی مدیر عامل شرکت ملی نفت کش ایران نیز گفت: تاکنون هفت نفتکش در مجموعه ایزوایکو تعمیر شده و طبق برنامه ریزی ۱۱ نفتکش دیگر نیز برای تعمیر در نوبت است.

وی افزود: کیفیت تعمیرات در این مجموعه قابل رقابت با شرکت‌های خارجی است.

سردشتی گفت: شرکت ملی نفتکش با ۶۵ فروند نفتکش سومین شرکت بزرگ در حمل و نقل مواد نفتی و سوختی است.

در این جلسه مدیرعامل شرکت ایزوایکو و اعضای فراکسیون بنادرو دریانوردی نظرات خود را برای حل مشکلات این مجموعه کشتی سازی بیان کردند.