آمادگی برای هم افزایی توانمندی ها میان سازمان مدیریت صنعتی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

در جلسه دیدار ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و علی اوسط هاشمی معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، طرفین برای برنامه ریزی و توسعه همکاری ها اعلام آمادگی نمودند.

آمادگی برای هم افزایی توانمندی ها میان سازمان مدیریت صنعتی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

به گزارش ایدرونیوز ، در این دیدار ابوالفضل کیانی بختیاری ضمن برشمردن توانمندی های سازمان مدیریت صنعتی در زمینه هایی نظیر آموزش های تخصصی و کاربردی؛ مشاوره و تحقیق، کانون های ارزیابی مدیران حرفه ای، مشاوره و اجرای مدیریت چابکی و استراتژی برای سازمان ها و نیز دوره های پرورش مدیران در تراز جهانی و … اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد تا علاوه بر بهره بردن از تعاملات بین المللی خود در موضوعات مورد نظر سازمان آموزش فنی و حرفه ای در هر زمینه ای که کشور نیاز دارد، به عنوان یک سازمان حاکمیتی ورود نماید.
کیانی بختیاری افزود: از دیگر ظرفیت های سازمان مدیریت صنعتی، شبکه نمایندگی های آن است که با تقویت و توسعه دامنه فعالیت ها شکل گرفته و در حال حاضردارای ۲۶ نمایندگی در سطح کشور است.
وی درخصوص اهمیت مهارت ورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاه اظهار داشت: علاوه بر آموزش های کلاسیک و آکادمیک، آموزش‌های حرفه‌ای و همچنین توسعه توانمندی ها و مهارت ها نیز مورد نیاز است و با این هدف مرکز کاریابی و توسعه اشتغال دانش آموختگان را در سازمان راه اندازی کرده ایم که کسب مهارت در حوزه های پر تقاضای بازار، انجام کار آموزی تحت نظر مربی، صدور گواهی صلاحیت حرفه ای، تسهیل در استخدام و استفاده از وام بانکی از جمله مزایای این دوره آموزشی است و در این زمینه می توانیم با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همکاری نزدیک داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید نمود: سازمان مدیریت صنعتی آماده هم افزایی توانمندی های خود با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.
در این جلسه علی اوسط هاشمی، معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: تقاضا برای کار دولتی باید جای خود را به تقاضا برای آموزش مهارت بدهد و مهارت در مجامع تصمیم ساز از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی ارزش گذاری شود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این دیدار که حمید دوست محمدیان مدیر بین الملل دانشگاه FHM آلمان نیز حضور داشت، بر اجرای پژوهش، تدوین کتب، تشکیل هیاتی برای تدوین و بومی سازی تجربیات ارزشمند آلمان ها در زمینه آموزش مهارت، تأکید کرد.
دوست محمدیان در این دیدار، در خصوص زمینه های همکاری مشترک از جمله آموزش و اعزام نیروی کار به آلمان پیشنهادهایی ارائه نمود