- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

شهرک تحقیقاتی کاوش بستر تکمیل زنجیره های اقتصاد دانش بینان

به گزارش ایدرو نیوز ، محمد باقرعالی افزود : موقعیت شهرک تحقیقاتی کاوش در اکو سیستم نوآوری و فناوری غرب استان تهران و استان البرز برای تجاری سازی ایده های فناورانه ، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان یک موقعیت استثنایی است .
عالی با اشاره به حمایت های قانونی و سیاست های تشویقی دولت و نقش توسعه ای ایدرو خاطر نشان کرد: این شهرک بستر مناسب عملیاتی شدن زنجیره ایده تا بازار است و ایدرو از تجاری سازی و تولید فناوری های نوین و محصولات ناشی از آن حمایت می کند.
رئیس هیئت عامل ایدرو همچنین با اشاره به مزیت های این شهرک ۱۰۰ هکتاری و همجواری آن با پارک های علم و فناوری ، این شهرک را پیوند دهنده میان مراکز رشد و پارک های فناوری و شرکت های فعال کشور خواند و گفت : با راهبرد ایجاد ، انتقال، جذب و بومی سازی فناوری های نوین، شناسایی خلاء ها می توان از یک سو به توسعه نخبگان و متخصصان و از سوی دیگر با الگو برداری از تجارب کشورهای موفق و پاسخگویی به نیاز صنایع ، در استقرار نظام تجاری سازی نقش بسزایی ایفا کند.
شهرک تحقیقاتی کاوش به وسعت ۱۰۰ هکتار واقع در بزرگراه کرج – قزوین از سال ۱۳۷۰ آغاز به کار کرده است و براساس مصوبه سال ۱۳۸۴ هیئت دولت مسئولیت تکمیل و آماده سازی آن برای استقرار شرکت های دانش بنیان و تحقیقاتی، بر عهده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است .
رئیس هیات عامل ایدرو را در این دیدار دکتر فرشاد صالحی عضو هیات عامل ، محمد نوری امیری معاون نوسازی و بهره برداری و هوشنگ فرجی مدیر توسعه منطقه ای سازمان گسترش و سید محمد موسوی مجری شهرک تحقیقاتی کاوش همراهی می کردند .