مدیر مجتمع فولاد اسفراین: رسانه‌ها باید به این بخش کمک کنند

مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین با بیان اینکه یکی از مشکلات این صنعت، نبود آشنایی کافی مردم با ظرفیت بزرگ تولیدی آن است گفت: در این زمینه نیازمند کمک رسانه‌ها هستیم.

مدیر مجتمع فولاد اسفراین: رسانه‌ها باید به این بخش کمک کنند

به گزارش ایدرونیوز ، کیومرث میرزایی در آستانه روز خبرنگار و در جمع اصحاب رسانه شهرستان اسفرین اظهار داشت : مجتمع صنعتی اسفراین تنها دارنده پرس۶۳۰۰ تن در ایران و خاورمیانه و « دی اس آر» با ۵۲ تن ظرفیت است که فولادهای ناب تولید می کند.
وی افزود: از این دستگاه با ظرفیت ۵۲ تن ظرفیت تولید فقط ۶ عدد در دنیا وجود د ارد که یکی از آنها متعلق به مجتمع صنعتی اسفراین است و نیاز است آگاهی از این ظرفیت ها برا ی تولید در کشور انجام شود.
مدیر عامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین افزود: این مجتمع صنعتی منحصر به فردترین تولید کننده فولاد آلیاژی در کشو است که قادر به تولید قطعات در صنابع نفت، شرکت لوله گستر، قطعات صنایع نیرو، صنایع مس و فولاد است و جایگاه ویژه در این حوزه دارد.
میرزایی با اشاره به دستاوردهای این مجتمع بزرگ صنعتی گفت: توانسته ایم با تبدیل تولیدات خود به ارزش افزوده از ۸ درصد تولید قطعه خاص در سال گذشته به ۲۰درصد در سال جاری برسیم.
وی افزود: سمت سوی مجتمع صنعتی اسفراین به سمت پشتیبانی از تولید در کشور است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.
این شهرستان با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ صنعتی فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دست این صنایع، قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود.