- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

راه‌اندازی سامانه «توان ایران» در آینده نزدیک/تحریم‌ها هیچ گاه نمی‌تواند تولید را متوقف کند

به گزارش ایدرونیوز ، “فرشاد مقیمی” در نشست با جمعی از فعالان صنعتی و معدنی استان کرمان افزود: با جدیت در مقابل واردات کالاها و محصولاتی که مشابه آن در داخل تولید می شوند و یا امکان تولید آنها وجود دارد، می ایستیم.
وی با تاکید بر اینکه در بحث حمایت از تولید داخلی جدیت داریم، اظهار کرد: در شرایط تحریم برای حفظ تولید و رونق آن استراتژی هایی داریم که گاهی آنها را اطلاع رسانی نمی کنیم اما در جریان مسائل و مشکلات حوزه تولید هستیم.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط تحریم ممکن است برنامه‌های کشور سخت و دشوار شود و هزینه ها افزایش یابد اما تحریم ها هیچ گاه نمی تواند تولید را متوقف کند.
مقیمی، در ادامه به راه‌اندازی سامانه “توان ایران” برای خوداظهاری در تولید با مشخصات فنی و ارائه نیازهای صنعتی و معدنی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: سایر سامانه‌های مرتبط با این موضوع نیز در زیر مجموعه این سامانه قرار خواهند گرفت.
رئیس اتاق کرمان نیز در ادامه این نشست به مشکلات حوزه تولید اشاره کرد و گفت: در بحث تهاتر اعلام می‌کنند که هر کس از دولت طلبکار است در فرآیند بسیار پیچیده‌ای تهاتر انجام دهد اما در مقابل افراد برای پرداخت بدهی مالیاتی خود باید ۲۵ درصد بدهی را به صورت نقد بپردازند تا بتوانند مابقی آن را تهاتر کنند.
سیدمهدی طبیب زاده، با طرح این پرسش که این چه عدالتی در زمینه تهاترهاست؟ خاطرنشان کرد: برای کاهش مصرف برق در پیک بار، خاموشی را به تولید تحمیل می کنند و همچنین برای افزایش سهم درآمدهای مالیاتی، سهم استان ها را بالا می برند در حالی که هیچ درآمدی بیشتر نشده است.
وی ادامه داد: تا دیدگاه همه نسبت به تولید تغییر نکند و احساس نشود که همه ما در یک کشتی هستیم، مشکلات حل نخواهند شد. طبیب زاده تصریح کرد: درخواست بخش خصوصی تصویب قانون و تدوین لایحه‌ای با اختیارات ویژه در شورای سه قوه است تا تولید بتواند سر پا بایستد.