- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

توافق ایتکو با ذوب آهن برای ساخت تجهیزات دوار

به گزارش ایدرونیوز ، در تفاهم نامه ای که به امضای محمد مسلمی مدیر خرید تجهیزات شرکت ذوب آهن اصفهان و احمد خادم المله مدیر عامل شرکت توربین تون گستر ایرانیان به امضاء رسید ، طرفین توافق کردند در زمینه ساخت قطعات تجهیزات دوار و تعمیر تجهیزات با یکدیگر همکاری کنند .

براساس این توافق مقرر شد شرکت توربین توان گستر ایرانیان توربوشارژر مورد نیاز شرکت ذوب آهن را که تا کنون از روسیه تامین می شد را طراحی و داخلی سازی کند .

شرکت توربین توان گستر ایرانیان پیش از این نیز توربوشارژر موتور های کاتر پیلار و انواع لوکو موتیو ساخت کشورهای مختلف را داخلی سازی کرده است .

توربوشارژر تجهیزات دواری است که با توربین گاز های خروجی بدست آمده از احتراق را گرفته و با توربین آن ها را به چرخش در می آورد و با ترکیب هوا و سوخت آن را روانه موتور کرده و قدرت توان خروجی موتور را افزایش می دهد .

تمامی کشنده های فعال در ایران از جمله خودرو ، لوکوموتیو و کشنده های صنعت دریایی نیازمند توربوشارژر هستند. این محصول ارزشمند تا کنون داخلی سازی نشده است و تمامی نیاز داخلی از طریق واردات از کشورهای مختلف تامین می شود .

توربوشارژر ها انواع مختلف دارند و پس از تحریم تامین آن در داخل ایران دشوار شده است و قیمت آن در بازار بشدت افزایش یافته است.