عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي:

اطلاع از توانایی‌های سازندگان به بهبود شرایط کمک می‌کند

نماینده مردم شهر فیروزه و نیشابور در مجلس گفت: در شرایط تحریم کشور، اطلاع از توانایی‌های سازندگان در گوشه و کنار ایران که کم هم نیستند، به بهبود شرایط کمک می‌کند و سبب رونق تولید داخلی و تامین نیازها، بدون وابستگی به کشورهای دیگر می‌شود.

اطلاع از توانایی‌های سازندگان به بهبود شرایط کمک می‌کند

حمید گرمابی ـ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ـ در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» در این‌باره توضیح داد: در چنین نمایشگاه‌هایی ارتباطی بدون واسطه بین تولیدکننده یک خدمت و دریافت‌کننده آن برقرار می‌شود.

وی نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» فرصتی برای شناسایی توانایی‌های کشور دانست و گفت: برای کسانی که می‌خواهند کالاهایی را که قبلا وارد می‌شد، داخلی‌سازی کنند، برگزاری این نمایشگاه قطعا می‌تواند مفید باشد. امیدوارم اطلاع‌رسانی درباره نمایشگاه به اندازه کافی باشد، تا افرادی که ارائه‌دهنده فرصت‌ها هستند و کسانی که سرمایه‌گذارند، در جریان آن قرار گیرند و نمایشگاه نیز بتواند به اهدافش برسد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین تاکید کرد: توانایی بخش خصوصی در ایران، بسیار بالاست؛ اما ما از این توانایی استفاده نکرده‌ایم و دولت باید بستر و شرایط استفاده از این توانایی را فراهم کند.

گرمابی با اشاره به تحریم‌ها افزود: در شرایط تحریم، کالاها با قیمت بالایی از کشورهای دیگر وارد می‌شوند؛ اگر همین کالاها داخلی‌سازی شوند، این اقدام در زمینه کاهش وابستگی به کشورهای توسعه‌یافته و همچنین رونق تولید می‌تواند مفید باشد.
نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط ایدرو برگزار شده و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.