دبیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین معدنی:

نیاز به قطعات لازم باید رفع شود

دبیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین معدنی گفت: در بخش ماشین آلات سنگین بخشی از ماشین آلات در داخل کشور قابل ساخت است که به دانش فنی و تکنولوژی موجود برمی‌گردد.

نیاز به قطعات لازم باید رفع شود

عبدالرضا صالحی افزود : ما نسبت به مشتری‌های خودمان متعهد به دادن قطعات هستیم ولی متاسفانه در وارد کردن قطعات با مشکل مواجه‌ایم و به همین خاطر نمی‌توانیم سرویس لازم را به مشتری ارائه کنیم.

وی تصریح کرد : دستگاه‌های ما گران قیمت هستند که به همین دلیل از گارانتی خارج می‌شوند و این امر ضرر و زیان زیادی را به کشور تحمیل می کند. بنابراین باید این نیاز را رفع کنیم.

دبیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین معدنی در ارتباط با تاثیر برپایی نمایشگاه در استقلال صنعتی، خودکفایی و اشتغال‌زایی کشور اظهار داشت: ما نسبت به آن چیزی که در داخل کشور تولید می‌شود عِرق ملی داریم. در حال حاضر مشکلاتی که در معادن و بسیاری از پروژه‌های عمرانی ایجاد می‌شود به خاطر نبود ماشین آلات نو و بازسازی نشدن ماشین آلات قدیمی است که باید جایگزینی برای آن پیدا شود.

عبدالرضا صالحی خاطر نشان کرد : بحث اشتغال‌زایی فقط با تولید کردن محصولاتی که مورد نظر کشور هست و در صنایعی که ارزش افزوده ایجاد می‌کند باید انجام شود. اگر ما نتوانیم در تولید این ماشین‌ها جلو برویم پس اشتغال‌زایی هم نخواهیم داشت.

نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط ایدرو برگزار می شود و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.