عضو اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی:

نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل» اصناف را به هم مرتبط می‌کند

یک عضو اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی با اشاره به اهمیت نمایشگاه ساخت داخل گفت: در شرایطی که هیچ شناختی از تولیدکننده‌ها وجود ندارد و هنرمندان گم‌نام و توانایی در صنف ما وجود دارند، کمک بزرگ نمایشگاه این است که اصناف را به هم مرتبط می‌کند.

نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل» اصناف را به هم مرتبط می‌کند

«علی جعفری» در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» تاکید کرد: کار مصنوعات فلزی ساختمان بدون وابستگی به اصناف دیگر عملی نمی‌شود. برای مثال در یک کابینت، دستگیره را یک نفر یا پایه آن را فردی دیگر تولید می‌کند. همه ما اصناف به یکدیگر وابسته هستیم و نمایشگاه یک فرصت مناسب برای استفاده کردن از این وابستگی است.

او که از سال ۱۳۶۴ در نمایشگاه‌های صنعتی مختلفی در امارات و قطر شرکت کرده گفت: بسیاری از اصناف و تولیدکننده‌ها گاه بدون آشنایی نسبت به قطعه‌ساز خوب یا محصولات ساختمانی با کیفیت، از طریق آگهی‌های اینترنتی یا روزنامه خرید می‌کنند و خیلی وقت‌ها با نتیجه دلخواه روبرو نمی‌شوند. با این حال از طریق نمایشگاه آنها می‌توانند از نیازهای یکدیگر مطلع و در همان راستا سرمایه‌گذاری کنند.

این عضو اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی با بیان این که نمایشگاه‌ فرصت‌های ساخت داخل بهترین موقعیت برای توجه کردن به تولیدکننده داخلی است گفت: نباید اجازه داد که این نیرو هدر برود. نمایشگاه باید بتواند از همه عرصه‌های تولید استفاده کند.

او بیان کرد: مهم‌ترین مشکل صنف ما در حال حاضر تامین مواد اولیه است. اگر مسئولین کمک کنند نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل می‌تواند مشکلات تولیدکننده‌ها را حل کند.

نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط ایدرو برگزار شده و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.