عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» به اتصال زنجیره صنایع کمک می کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» کمک می‌کند که زنجیره‌ی صنایع کشور به یکدیگر متصل شود و خودشان نیازهای یکدیگر را برطرف کنند.

نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» به اتصال زنجیره صنایع کمک می کند
به گزارش ایدرونیوز ؛ «سلام امینی» ـ نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون انرژی در مجلس ـ در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» تاکید کرد: هر نوع تولیدی باید بازار فروش داشته باشد. یکی از دلایل ایجاد شدن مشکل برای تولیدکنندگان داخلی این است که بیشتر آن‌ها بدون مطالعه تولید می‌کنند. در حالی که باید نسبت به جامعه مصرف‌کننده شناخت داشته باشند و براساس نیاز آن‌ها تولید کنند.
او با بیان این‌که تولید حتما باید با مطالعه و شناخت و به تناسب جامعه ایران انجام شود، ادامه داد: کشورهای پیشرفته برای خودشان و جوامع دیگر تولید می‌کنند. این الگوی موفقی است و اگر ما هم این کار را انجام دهیم، تجربه‌ای موفق خواهیم داشت.

 

امینی درباره تاثیر برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در جلوگیری از خروج ارز، گفت: این‌گونه اقدامات تاثیر زیادی در این زمینه دارند؛ اگر کالای با کیفیتی تولید کنیم، بیشتر از همه، مردم ایران از آن استقبال می‌کنند. اکنون ما در تحریم و فشار هستیم و برای واردات مشکل داریم. تولید داخلی قطعا می‌تواند بازار ما را پوشش دهد و بیشتر نیازهای ما از این طریق تامین می‌شود. پول فروش نفت که به‌شکل ارز به کشور برمی‌گردد، بهتر است برای خریدن محصولات خارجی هزینه نشود، تا به زیرساخت‌ها برسد.

 

وی با اشاره به این‌که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ایده خوبی است، گفت: اگر درباره چیزی که داریم، اطلاع‌رسانی شود، تولیدکننده و مصرف‌کننده به سراغ آن می‌آیند. به تناسب این‌که می‌خواهیم با تولیدکنندگان سراسر کشور آشنا شویم یا جامعه مصرف‌کننده، باید در این‌باره اطلاع‌رسانی شود تا مردم با ظرفیت‌ها، استعدادها و توانایی‌های داخلی آشنا شوند.

 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: بسیاری از تولیدکنندگان داخلی با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند ما نمی‌دانیم فلان کارخانه خودروسازی یا نفت و پتروشیمی به چه چیزی نیاز دارد. برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی کمک می‌کند تا این زنجیره به یکدیگر متصل شود.

 

نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط ایدرو برگزار شده و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.