سفیر دانمارک  در دیدار با مدیرعامل شرکت IPMI:

آماده همکاری در حوزه انتقال تکنولوژی به شرکتهای ایرانی هستیم

هیأت اقتصادی – تجاری دانمارک به سرپرستی سفیر این کشور در تهران با مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران از- شرکت های تابعه ایدرو- دیدار و گفتگوکردند.

به گزارش ایدرو نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت IPMI دنی عنان سفیر دانمارک در این دیدار گفت : ما به دنبال افزایش همکاری با شرکتهای ایرانی هستیم و امیدوارم در حوزه انرژی، قراردادهای خوبی با شرکتهای ایرانی امضاء نمائیم.

سفیر دانمارک  در دیدار با مدیرعامل شرکت IPMI

سفیر دانمارک  در دیدار با مدیرعامل شرکت IPMI

سفیر دانمارک  با بیان اینکه  ما در گذشته و قبل از اعمال تحریمها با ایران رابطه خوبی داشتیم و علاقمندیم این رابطه مجددا احیا شود و در بخش انرژی با ایران همکاری کنیم،

اظهار داشت  در سال گذشته صادرات دانمارک به ایران نسبت به سال قبل از آن به میزان ۷۸ درصد افزایش داشته است که امیدواریم این روند همکاری ادامه داشته باشد.

دنی عنان گفت: فرصتهای خوبی برای فعالیت در ایران وجود دارد و ما آماده همکاری در حوزه انتقال تکنولوژی و فروش ماشین آلات به شرکتهای ایرانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه شرکتهای نفت و گاز دانمارکی که به ایران آمده اند، به طور عمده ارائه دهنده خدمات در صنعت نفت و گاز بوده و تجربه فعالیت در دریای شمال را دارا می باشند.

در ادامه این نشست مهندس سید مرتضی امامی مدیرعامل شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران با تشریح فعالیت های مجموعه تحت مدیریت خود گفت: شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران  از شرکتهای زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می باشد و در حال حاضر در میدان پارس جنوبی در سه فاز دارای فعالیت هستیم.

مهندس امامی اظهار کرد: فازهای ۱۷ و ۱۸پارس جنوبی انشاالله در بهمن ماه سال جاری رسماً افتتاح می گردد و فاز ۱۴ پارس جنوبی هم در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است و سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری انجام داده ایم و علاقمند هستیم با شرکتهای دانمارکی در این حوزه مشارکت نماییم.

وی افزود: کشورهای زیادی پس از اجرایی شدن برجام برای حضور در ایران ابراز تمایل نمودند و همگی علاقمند هستند در حوزه های مختلف از اکتشافات تا بهره برداری در ایران حضور پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت IPMI تصریح کرد: هدف قراردادهای جدید نفتی تشویق سرمایه گذاری خارجی در حوزه نفت و گاز است و ما در این حوزه به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم و تمایل داریم سرمایه گذاریها به صورت ایجاد شرکت های مشترک صورت پذیرد.