مجتبی نظری،مدیر ارتباطات سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران (ایدرو) :

ایتالیا ،پیشرو در همکاری صنعتی با ایران در پسا برجام

نمایشگاه توانمندی صنعت جمهوری اسلامی ایران درشهر رم فصل جدیدی را در حوزه همکاری اقتصادی و صنعتی بین ایران وایتالیا گشود.

ایتالیا ،پیشرو در همکاری صنعتی با ایران در پسا برجام

به گزارش ایدرو نیوز ، مجتبی نظری،مدیر ارتباطات سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران (ایدرو) در گفت و گو با تیتر۲۰ گفت: نمایشگاه توانمندی صنعت جمهوری اسلامی ایران درشهر رم فصل جدیدی را در حوزه همکاری اقتصادی و صنعتی بین ایران وایتالیا گشود.
وی افزود : حضور صنعتگران ایرانی و نمایش توانمندی ها در ایتالیا وایجاد همکاری های مشترک با شرکت های با کیفیت اروپایی وبین المللی در بالا بردن توان صنعتی ایران بسیار موثر است.
نظری با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران روابط مناسبی با صنعتگران ایتالیا وخاصه دولت ایتالیا دارد،اظهار داشت: فعالیت اقتصادی در ایران بعد از برجام با سرمایه گذاری خارجی یک شرکت ایتالیایی به نام شرکت جیوا گروپ که یک هلدینگ بزرگ در حوزه صنعت تجهیزات نفت است آغاز شد و در حال حاضر با شرکت های دیگر تعاملات اقتصادی رو به گسترش است.
نظری با اشاره به حضور ایدرو در این نمایشگاه و دعوت از سرمایه گذاران اروپایی وایتالیایی به جهت مشارکت در تولید در ایران گفت:
مذاکرات خوب وامیدوار کننده ای در نمایشگاه با طرف های اقتصادی داشتیم و سعی کردیم نیازهایی که در مگا پروژه های کشور از جمله خودرو ،قطعات پیشرفته خودرو نفت و نساجی داریم مطرح کنیم و در ادامه از آنان دعوت کردیم مذاکرات در تهران و یا با اعزام هیات هایی در ایتالیا و کشورهایی دیگر دنبال شود.
وی با تاکید بر نقش تسهیل گری ایتالیا در روابط ایران با اتحادیه اروپا به اتفاق مهم در حاشیه این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: وزیر صنعت ایتالیا در اظهاراتی پیرامون سیاست جدیدآمریکا با آمدن ترامپ ومحدود کننده بودن احتمالی آن علیه ایران گفت: اتحادیه اروپا از مسیری که در قبال ایران در پیش گرفته بر نخواهد گشت و تبعیت اروپا از آمریکا پس از برجام شکسته شده است که این اظهارات از بعد اقتصادی برای ما حائز اهمیت است.
مدیر ارتباطات ایدرو درباره عملکرد ایدرو بعد از برجام تصریح کرد: باتوجه به حضور دکتر معظمی در ایدرو و با توجه به سوابق درخشان ایشان در عرصه بین المللی و حوزه نفت ،رویکرد ایدرو از گذشته قدری متفاوت شده و از عملکرد صرفا ساخت وایجاد صنایع خارج شده و ایجاد ارتباط و توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور به ایدرو سپرده شده است.
وی افزود : بر این اساس در مگا پروژه ها که شرکت های داخلی توانایی کافی انجام آن راندارند ایدرو وارد می شود وبا ارائه اطلاعات مناسب از بازار داخلی به سرمایه گذاران خارجی شرایط را برای مشارکت آنان فراهم می کند وخوشبختانه در این زمینه توفیقات خوبی نیزحاصل شده است.