وزیر صنعت، معدن و تجارت به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در پیامی تاکید کرد :

کمک به افزایش تولید و صادرات صدرنشین فعالیت هاست

وزیر صنعت، معدن و تجارت به مناسبت فرارسیدن دهم تیرماه، روز ملی صنعت و معدن در پیامی با تبریک این روز ملی به صنعتگران، معدنکاران و تمامی تولیدکنندگان برخی از سیاست های اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تحقق رونق تولید را تشریح کرد.

کمک به افزایش تولید و صادرات صدرنشین فعالیت هاست

به گزارش ایدرونیوز، در محورهای این پیام آمده است:
تلاش برای رونق تولید و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید، سرلوحه‌ی تمامی فعالیت ها و اقدامات وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار دارد.
توسعه صادرات غیرنفتی به ویژه با محوریت کشورهای همسایه با تقویت مزیت های کشور، در شرایط کنونی مستلزم تلاش بی وقفه کارگزاران حاکمیت، تولیدکنندگان، صنعتگران، کارآفرینان و تمامی دست‌اندرکاران اقتصاد کشور است تا در شرایط کنونی صادرات غیر نفتی جایگاه شایسته خود را بیش از هر زمان دیگری پیدا کند.
برای توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی (کالا و خدمات) به کشورهای هدف، توانمندسازی و توسعه بنگاه های خرد،کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات SMEها و گسترش قراردادهای تهاتری کالا- کالا برای مبادلات کالاهای وارداتی و صادراتی از مهم ترین برنامه های وزارت صمت است.
در بخش توسعه معادن و صنایع معدنی نیز اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی با هدف برنامه ریزی جهت شناخت مزیتها و پتانسیل های معدن و صنایع معدنی، اجرای پروژه توسعه فعالیت های اکتشافی، اجرای پروژه احیا و فعال سازی و توسعه معادن کوچک به تعداد ۱۵۰ معدن، اجرای پروژه تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی (فولاد، مس و آلومینیوم) و تجهیز و نوسازی معادن کشور را می توان از مهم ترین اولویت ها برشمرد.
اولویت جدی دولت و بخصوص وزرات صنعت، معدن و تجارت؛ رفع موانع تولید، احیا و نوسازی واحدهای صنعتی با جلب مشارکت و تعامل بخش خصوصی، نخبگان و دانشگاهیان است.
تقویت ساخت داخل و تولید قطعات وارداتی با تکیه بر توانمندی نیروهای مستعد و پرتلاش داخلی، راهکار برون رفت از مشکلات کنونی است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
سال ۱۳۹۸ تحت عنوان رونق تولید نامگذاری شده است که هدف آن حفظ تولید در سطح موجود و استفاده حداکثری از ظرفیتهاست. براین اساس برنامه ویژه ای مشتمل بر ۳۵ پروژه برای سالجاری تدوین شده است.
در بخش توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل فعال سازی ظرفیت خالی واحدهای تولیدی در راستای رونق تولید با تسهیلاتی معادل ۱۴هزار میلیارد ریال، اجرای پروژه توسعه و تولید و تجارت صنایع نساجی و پوشاک به میزان ۲۵ درصد با ایجاد اشتغال ۹۳ هزار نفر و سرمایه در گردش به میزان ۴۴ هزار میلیارد ریال، اجرای پروژه ساماندهی و تکمیل محصولات لوازم خانگی، اجرای پروژه توسعه صنایع دریایی با منابعی معادل ۷۹۳ میلیون یورو، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سنگین به تعداد ۲۰۲۵۰۰ دستگاه و حمایت از تامین و توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی به تعداد ۱۳۱۰۰ انواع واگن از مهم ترین برنامه هاست.
همه‌ی بخش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید تمام تلاش خود را برای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد انگیزه و امید در جامعه به کار گیرند تا دشمنان قسم خورده‌ی انقلاب این بار نیز همچون گذشته در اجرای نقشه ها و دسیسه های شوم خود مایوس شوند.
مسیر توسعه کشور با تکیه بر نیروهای جوان و تحصیل‌ کرده، اساتید دانشگاه، مدیران و مهندسان و کارگران ماهر، مجموعه ای از ذخایر درجه یک معدنی، موقعیت استثنایی کشور و همسایگی با چند کشور و هاب منطقه بودن و سایر عوامل مهم و ویژه کشور تسهیل خواهد شد و وظیفه داریم از این مزیت های مطلق و نسبی به بهترین شیوه و بالاترین بهره وری برای اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.
اینجانب ضمن قدردانی از همه تلاش های بخش های خصوصی و دولتی تولید، فرارسیدن دهم تیرماه که مصادف است با روز ملی صنعت و معدن را به همه‌ی تولیدکنندگان، صنعتگران، معدنکاران و همه بخش هایی که دستی بر ارتقا عظمت تولید دارند تبریک عرض می کنم.

منبع : شاتا