مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم خبر داد:

احداث بندر خشک ۱۰۰ هکتاری در منطقه ویژه اقتصادی جهرم

با ایجاد بندر خشک ۱۰۰ هکتاری در منطقه ویژه اقتصادی جهرم ظرفیت اقتصادی جدیدی برای استان فارس ایجاد می ‌شود.

نشست پیگیری شروع عملیات اجرایی احداث دهکده لجستیک و بندرخشک جهرم با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس، مدیران کل لجستیک و دفتر مهندسی راه آهن کشور ، مدیرکل راه آهن فارس، فرماندار و نیز مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم در منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد .

به گزارش ایدرونیوز ، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت : در این جلسه موضوع استقرار بندر خشک و تعیین مسیر خط راه آهن در محل منطقه ویژه اقتصادی جهرم بررسی شد. پیام فخرو افزود : این بندر خشک در محدوده فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی جهرم راه اندازی می گردد.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم ، با توجه به اینکه در بنادر اصلی کشور از جمله بندر شهید رجایی امکان نگهداری طولانی بار وجود ندارد ، دهکده لجستیک ( بندر خشک) به عنوان بنادر پشتیبان نقش بار انداز را ایفا می کند و کانونی برای توزیع بار خواهد بود.

دهکده لجستیکی محلی است که برای مدیریت فعالیت های مربوط به انتقال کالا ساخته می شود و افزون بر برخورداری از زیرساخت های لازم، می تواند نیازهای خدماتی را نیز برای انجام فعالیت های حمل و نقلی تأمین کند. خدمات گمرکی، امکانات مختلف ارتباطی و الکترونیکی، امکان تردد و رفت و امد اتوبوسی در داخل دهکده ، محوطه های پارک، تخلیه و بارگیری، رستوران، جایگاه سوختگیری و کارواش، خدمات مختلفی هستند که در یک دهکده لجستیک ارائه می شود .

منطقه‌ ویژه اقتصادی جهرم، یکی از پنج منطقه‌ ویژه‌ مصوب در استان فارس، در زمینی به حدود ۳۴۰ هکتار زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در قالب ۲ فاز در حال راه اندازی است .