- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

مدیرعامل ایدرواویل از پایان برنامه جامع توسعه میدان نفتی سوسنگرد خبر داد

به گزارش ایدرونیوز ، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع نفت و گاز گسترش ایرانیان (ایدرواویل) با اشاره به تفاهم نامه های منعقد شده درخصوص مطالعات میدان نفتی سوسنگرد با شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد : برنامه جامع توسعه میدان نفتی سوسنگرد (MDP) به پایان رسیده و برای تایید در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار داده شده است .

مهدی داودآبادی با اشاره به آنکه وزارت نفت MDP میدان نفتی سوسنگرد را تایید کرده است ، خاطرنشان کرد: ما منتظر ابلاغ رسمی شرکت ملی نفت ایران برای اجرایی شدن و عملیاتی شدن هستیم.

قابل ذکر است MDP شرکت ایدرواویل در میدان نفتی سوسنگرد حائز رتبه اول در طرح های پیشنهادی به شرکت ملی نفت ایران شد.

وی از دیگر برنامه های ایدرواویل را در سال ۹۸ ، انتخاب همکار خارجی عنوان کرد که بتواند در شرایط فعلی با ما همکاری لازم را در بخش سرمایه گذاری و یا مشارکت داشته باشد.

همکاری شرکت ایدرواویل با سرمایه گذار خارجی می تواند گامی در جهت ورود شرکتهای توسعه میادین نفتی ایرانی به بازارهای بین المللی باشد.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت ملی نفت ایران تفاهمنامه مطالعاتی میدان‌های سوسنگرد، چشمه خوش و پایدار غرب در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی امضاء کرده بودند.

میدان نفتی سوسنگرد در ۴۵ کیلومتری شهر اهواز و جزء میادین اکتشافی جدید است که بر اساس برآوردهای اولیه توان تولید حدود ۳۰ هزار بشکه در روز در دو فاز توسعه را خواهد داشت.