به گزارش ایدرونیوز ، شرکت فولاد خوستان با کسب امتیاز لازم در بازه ۶۵۰ الی ۷۰۰ امتیاز موفق به دستیابی به تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی شد.
شرکتهای “مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا” و “هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه” نیز موفق به کسب تندیس سیمین در باره ۵۵۰ تا ۶۰۰ امتیاز شدند.
در آغاز این همایش کیانیبختیاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی در ایران اظهار داشت: امسال نیز مانند چند سال گذشته با عنوان اقتصاد مقاومتی نامگذاری شد که این موضوع اهمیت این شیوه اقتصادی را در ایران نشان میدهد. از موارد مهم در اقتصاد مقاومتی محور قراردادن رشد بهرهوری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویتِ رقابتپذیری اقتصاد است که لازمه آن برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت و رقابتپذیری در تولید است.
وی خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ جهادی و توسعه مدیریت مخاطرات اقتصادی از طریق تهیه اجرای طرحهای واکنش هوشمند، فعال، سریع و بههنگام در برابر مخاطرات و اختلالهای داخلی و خارجی و همچنین تولید ثروت، بهرهوری، کارآفرینی، سرمایهگذاری و اشتغال مولد از دیگر زیرساخت های مورد نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، با بیان این موضوع که نگرش علمی، سیستماتیک و نتیجه گرا به مدیریت، زمینهساز تحقق اقتصاد مقاومتی است، “نوآوری در کسب و کار”، “تولید رقابت پذیر”، “ایجاد ارزش افزوده و ثروتآفرینی” و “درونزایی و شکوفایی اقتصاد از درون” را از جمله عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
کیانی بختیاری هدف از استقرار نظام تعالی سازمانی را استقرار رویکرد مدیریت سیستماتیک بهجای مدیریت مبتنی بر فرد و شیوه سنتی، ارتقای سطح کیفی خدمات و محصولات و نیز ارتقای بهرهوری نهادههای تولید محصول یا خدمت عنوان کرد.
وی خلق ارزش برای کلیه ذینفعان؛ دستیابی به اهداف ترسیم شده در بهترین سطح؛ ثروتآفرینی و توسعه پایدار و نهایتاً تاثیرگذاری مثبت مستقیم یا غیر مستقیم بر نظام اقتصادی و اجتماعی کشور را از دیگر اهداف استقرار نظام تعالی سازمانی بیان کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، در خصوص مهمترین کاربردهای نظام تعالی سازمانی در اقتصاد مقاومتی گفت: نظام تعالی سازمانی کمک میکند سازمانها با ابزاری برگرفته از دانش نوپدید مدیریت و با تکیه بر منابع بومی در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی قدم بردارند.
وی افزود: روشهای ترویجی- تشویقی مانند جایزه تعالی سازمانی، فرهنگسازی رویکردهای مدیریتی متعالی از مضامین مستتر در سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.
کیانی بختیاری با تاکید بر ضرورت استقرار رویکرد های نوظهور مدیریتی برای تعالی سازمانی اظهار داشت: رویکردهای مدرن مدیریتی دارای مزیتهایی برای اقتصاد است ازجمله افزایش بهرهوری و استفاده بهینه از منابع؛ تقویت نظام خلاقیت و نوآوری در خلق ارزش برای ذینفعان و توسعه و استقرار اصول بنیادین مسولیت اجتماعی و توسعه پایدار و نظامهای پاسخگویی به جامعه.
وی افزود: از دیگر مزیتهای استقرار رویکردهای نوین مدیریتی، توسعه نگرش سیستمی مدیران برای تصمیمگیری و عبور از شرایط بحرانی؛ تقویت سرعت و ابتکار عمل مدیران در انطباق راهبردها با شرایط محیطی با رویکرد علمی و رشد ارزش افزوده در سازمانها، شرکت ها و در نتیجه بهرهمندی همه ذینفعان از جمله کارکنان، سهامداران، دولت و اقتصاد و شهروندان است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان مفاهیم مرتبط با موج ۴ صنعت، گفت: تأثیرات مثبت این انقلاب افزایش کارایی از منابع، اعتلای بهرهوری، بهبود کیفیت زندگی، تأثیر مثبت در محیط زیست، هزینهی پایین ارائه خدمات، ایمنی بالاتر، لجستیک بهتر، تغییر در بازارهای کار و مهارت، ایجاد کسبوکارهای جدید، طراحی محصولات قابل اتصال به اینترنت اشیاء و اضافه شدن خدمات دیجیتال برای محصولات است.
وی در خصوص تحول دیجیتال اظهار داشت: تحول دیجیتال به معنای استفاده از فناوری اطلاعات برای تسهیل در فرآیندهای جاری نیست، بلکه تحولی عمیق است که مدل فعالیت و تمامی ابعاد سازمان را تحت تاثیر قرار میدهد.
کیانی بختیاری ضمن تشریح ابعاد تحول دیجیتال سازمانی یادآور شد: با ورود فناوری نوین و با استفاده از نحوههای بسیار جدید در تأمین نیازها، متولیان کسب و کار میتوانند برای بازاریابی، فروش، توزیع محصولات و موارد از این قبیل، راههای متفاوتتر و البته سریعتر و با کیفیتتری را در پیش گیرند. در زمینه تقاضا نیز اوضاع بسیار متفاوت خواهد بود. علاوه بر این دربخش عرضه، بسیاری از مشاغل با فناوریهای نوینی روبرو میشوند که کاملا روشهای تازهای برای پاسخگویی به نیازها پیشنهاد میکنند.
وی ظهور و رشد و توسعه کسب و کار های پلتفرمی را نمود ورود به موج ۴ صنعت دانست و گفت: پلتفرمها با تسهیل تراکنشها ارزش ایجاد میکنند، در حالی که کسبوکارهای خطی با تولید کالا یا خدمات، این کار را میکنند بهبیاندیگر، پلتفرمها با ساختن رابطه و ایجاد تراکنش، ارزش خلق میکنند.
کیانی بختیاری در خصوص ضرورت تحول در مدل تعالی سازمانی گفت: باید سعی کنیم مدل تعالی سازمانی را بنا بر ویژگی های خاص محیطهای کسب و کار و براساس نیاز بنگاهها که مشتریان اصلی این مدل هستند، بازپیکرهبندی و اصلاح کنیم.
وی نتایج بازپیکره بندی و تحول الگوی تعالی سازمانی را تحول در مدلهای کسب و کار؛تحول در بکارگیری فناوری در کسب و کار؛ تحول در شیوههای خلق ارزش برای مشتریان و تامینکنندگان؛ تحول در ویژگیهای سرمایههای انسانی؛ تحول در ویژگیهای بنیادین فرآیندهای عملیاتی؛ تمرکز و توجه بیشتر بر نتایج در راستای تحول دیجیتالی و تطابق شاخصهای توانمندساز و عملکردی مدل با سیاستهای اقتصادی مقاومتی به عنوان مدل بومی عنوان کرد.
در این همایش همچنین از ویرایش نظامنامه جایزه ملی تعالی سازمانی توسط مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهرهوری رونمایی شد.