- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

توافق توسعه همکاری صنعتی با استرالیا گامی رو به جلو

به گزارش ایدرونیوز ، محمد نوری امیری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: سند همکاری مزبور همزمان با روز ملی استرالیا با حضور سفیر این کشور، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و مدیران ایدرو به امضا رسید.
وی همچنین اظهارداشت: زمینه‌های متعددی در ایران برای مشارکت و فعالیت شرکت های استرالیایی در زمینه های صنعتی و اقتصادی وجود دارد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: استرالیا کشور بزرگ و پیشرفته در حوزه اقیانوسیه است.
وی در ادامه افزود: سرمایه گذاری های وسیعی تاکنون در حوزه های مختلف به ویژه دریایی از سوی این کشور انجام شده است.
نوری امیری تصریح کرد: طبق قاعده در حوزه های مختلف باید بتوان با همکاری های دو طرف سطح تعاملات صنعتی بین دو کشور را افزایش داد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ضمن اشاره به بازدید سفیر استرالیا از هرمزگان افزود: خوشبختانه در این بازدید ظرفیت و توانایی های حوزه صنعتی و اقتصادی منطقه به همت استانداری، سازمان منطقه آزاد قشم، اتاق بازرگانی و مدیران صنایع استان برای سفیر تبیین و معرفی شد.
وی اضافه کرد: ظرفیت های بندری، صنعتی، دریایی و… استان هرمزگان مورد استقبال خیلی خوب سفارت استرالیا واقع و قرار شد این کشور تعاملات خود را از طریق ایدرو با ایران گسترش دهد.
نوری امیری گفت: خوشبختانه یک قرارداد دو جانبه با شرکت «آواس گروپ استرالیا» به جهت تولید خودروهای برقی از طریق شرکت های ایرانی فعال در زمینه تولید خودرو منعقد شده است.
وی افزود: این قرارداد به عنوان نمونه ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شرکت استرالیایی را در ایران دارد و تمامی محصولات تولیدی قابل صادرات به کشورهای مختلف دنیاست.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یادآورشد: قرارداد دو جانبه با شرکت «آواس گروپ استرالیا» یکی از زیرمجموعه های قرارداد اصلی که ایدرو با کمک سفارت استرالیا و بخش تجارت خارجی این کشور مستقر در سفارتخانه مزبور انجام داده است.
برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.