- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

امضای موافقتنامه توسعه همکاری‌های صنعتی استرالیا و ایدرو

به گزارش ایدرو نیوز ، سفیر استرالیا در این مراسم با اظهار اینکه در ایران زمینه‌های متعددی برای مشارکت و فعالیت شرکت های استرالیایی در حوزه های صنعتی وجود دارد، گفت : در سفر بندر عباس شاهد فعالیت های بزرگ صنعتی ایران بودم و به همین دلیل شرکت های استرالیایی را برای سرمایه گذاری مشترک ( جوینت ونچر )با طرف های ایرانی تشویق کردم.

یان بیگز با اشاره به اینکه این توافق نامه و همچنین مقاوله نامه قبلی مورد حمایت مرکز تجارت استرالیا که نقش هدایت کننده فعالیت های تجاری و صنعتی این کشور را بعهده دارد ، قرار گرفته است افزود: سازمان گسترش می تواند نقش مهمی را در توسعه همکاری های صنعتی دو کشور ایفا کند.

همچنین در این مراسم ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایدرو ضمن تبریک روز ملی استرالیا و ابراز امیدواری نسبت به توسعه همکاری های صنعتی با این کشور گفت: سازمان گسترش بعنوان بزرگترین سازمان صنعتی کشور آمادگی کامل برای توسعه همکاری های صنعتی با کشور استرالیا را دارد .

محمد نوری امیری با اشاره به اینکه زمینه‌های زیادی برای همکاری‌های صنعتی بین دو کشور وجود دارد اظهار داشت : ایدرو این آمادگی را دارد که بعنوان حلقه وصل برای پیشبرد و بسط همکاری های صنعتی و اقتصادی میان استرالیا و شرکت های ایرانی قرار گیرد.

گفتنی است بر اساس این توافق نامه مقرر گردید که طرفین نسبت به اعلام زمینه های همکاری و شناسایی حوزه های مورد علاقه دو جانبه اقدام کرده و ایدرو پروژه های قابل سرمایه گذاری را برای شرکت های استرالیایی معرفی نمایند تا زمینه های اقدام و مذاکره فراهم گردد.

محمود فرازنده مدیر کل آسیا – اقیانوسیه وزارت خارجه نیز ضمن استقبال از همکاری دوجانبه ایدرو و استرالیا در زمینه های صنعتی و اقتصادی، ابراز امیدواری کرد گسترش همکاری ها محور تعاملات دائمی ایران و استرالیا گردد.

شایان ذکر است این سند همکاری بدنبال بازدید سفیر استرالیا به همراه معاون برنامه ریزی و توسعه، و مدیران امور بین الملل و ارتباطات ایدرو از بندر عباس انجام گرفت.