آغاز به کار چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

“چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی” ، ۲۵ دی ماه با موضوع “سرمایه انسانی و تحول دیجیتال (HRM 4.0)” با حضور مقامات، مدیران ارشد، مدیران منابع انسانی سراسر کشور و متخصصان این حوزه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.

آغاز به کار چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

به گزارش ایدرونیوز ، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و ریاست این کنفرانس اظهار کرد: اهداف اولیه این کنفرانس، ادبیات سازی، جریان سازی، تبادل تجربیات و دانش در حوزه مدیریت منابع انسانی بوده که خوشبختانه در این ۱۴ سال به آن دست یافته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: یکی از ماموریت های عمده این کنفرانس، معرفی روندها و پارادایم های نوین منابع انسانی بوده که طی این سال ها استانداردها و موضوعات نوظهور را نیز معرفی کرده است.

ریاست کنفرانس توسعه منابع انسانی خاطرنشان کرد: پذیرش روندها و پارادایم های جدید نیاز به فرهنگ سازی توسط مدیران ارشد سازمان ها و بنگاه ها و مدیران منابع انسانی دارد.

کیانی بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی پارادایم “جامعه ۵ (Society 5.0)” بعنوان رویکرد جدید پس از انقلاب صنعتی چهارم پرداخت و زیرساخت ها و الزامات مهم مدیریت منابع انسانی در جامعه ۵ را تشریح کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، هدف غایی در رویکرد جامعه ۵ را که بر مبنای “رایانش شناختی” و “اینترنت افراد” پایه گذاری شده است، “رفاه اجتماعی” و توسعه مسئولیت های اجتماعی سازمانی و شرکتی عنوان نمود.

کیانی بختیاری با اشاره به ضرورت آماده سازی کشور برای مواجهه، پذیرش و توسعه موج چهارم صنعت و جامعه ۵ ، اظهار داشت: برای تسهیل پذیرش و توسعه این رویکرد ۵ دیوار و مانع باید فرو ریخته شود که عبارتند از “تفکر دولتی”، “قوانین بازدارنده”، “موانع نوآوری فناورانه”، “عدم تعهد منابع انسانی” و “پذیرش کاربران”.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ، از استقرار پیش‌نیاز‌های تحقق جامعه ۵ در کشور از جمله “ایجاد اکوسیستم و پلتفرم های مدیریت منابع انسانی بر اساس نیاز همه ذینفعان”، “توسعه پژوهش های کاربردی و مساله محور از طریق جمع سپاری و شبکه گستری”، “استقرار صنعت ۴ در بسیاری از صنایع کشور به‌عنوان پیش‌نیاز جامعه ۵” نام برد و بر تناسب قوانین و مقررات کشور با اقتضائات صنعت ۴ و جامعه ۵ تاکید نمود.

وی برخی از ویژگی های جامعه ۵ در حوزه منابع انسانی را، تحول رهبری، نظام های انگیزشی، کارمندیابی، بازتعریف مدیریت منابع انسانی و تغییر پارادایم های آن عنوان نمود.

کیانی بختیاری برخی از ویژگی های مدیران منابع انسانی در جامعه ۵ را شامل مهارت های کسب و کار دیجیتال، هم افزایی ها، چابک اندیشی ها، مواجهه با پیچیدگی ها، مدیریت تضاد ها، توانایی دیدن مشاهده تصاویر بزرگ، توانایی مدیریت کارکنان با فرهنگ های متنوع و فهم بازارهای بین المللی اظهار نمود.

وی ضمن بیان برخی از تمایزات جامعه ۴ و جامعه ۵ در حوزه مدیریت منابع انسانی اظهار داشت: در جامعه ۵ کارکنان سازمان ها و بنگاه ها کلیدی ترین جامعه را تشکیل می دهند و سازمان از نگاه آنان دیده می شود.

کیانی بختیاری افزود: در جامعه ۵ از کارراهه کارکنان از بدو ورود به کار تا پایان آن برای ارتقا تجربه کارکنان و از شبکه های اجتماعی بمنظور کارمندیابی استفاده می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ، تاکید نمود: سازمان ها باید خود را برای مشاغل جدید همچون متخصص داده کارکنان، یکپارچه سازی هوش مصنوعی، عامل ایجاد ارزش و … آماده نمایند.

وی خاطرنشان کرد: منابع انسانی نیز باید قابلیت هایی همچون کار با کلان داده ها و استفاده از تکنولوژی های متنوع را یاد بگیرند که این مهم توسط بازار کار شناسایی و پرورش داده می شود و از طریق یادگیری با انجام تجربه میسر می گردد.

در این کنفرانس نسرین جزنی، دبیر کمیته علمی نیز گزارشی از اهداف برگزاری کنفرانس توسعه منابع انسانی ارائه کرد.

وی اظهار داشت: طی ۱۴ سال گذشته ۳۸۰۵ مقاله، ۹۹۸ تجربه و ۳۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در کنفرانس های توسع منابع انسانی ارائه گردیده است.