اعلام اسامی ۵۰۰ شرکت برتر در بهمن ماه

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اعلام کرد: رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (رتبه‌بندی IMI-۱۰۰) برای بیست و یکمین سال متوالی انجام شده و سازمان مدیریت صنعتی فهرست ۵۰۰ شرکت بزرگ و موثر در اقتصاد کشور را ۸ بهمن ماه منتشر می‌کند.

به گزارش ایدرونیوز ، ابوالفضل کیانی در نشست خبری درباره اهداف رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران گفت: تولید اطلاعات در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور و شفاف‌سازی فضای کسب و کار، رتبه‌بندی شرکت‌ها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد کشور و گسترش رقابت میان بنگاه‌های اقتصادی، مهم‌ترین اهداف انجام این رتبه‌بندی است.

وی افزود: در رتبه‌بندی امسال، ۲۶ درصد شرکت‌های بزرگ در صنعت بانک و موسسات اعتباری، ۱۴ درصد در صنعت پتروشیمی، ۱۳ درصد در صنعت فرآورده‌های نفتی، ۷ درصد در صنعت فلزات اساسی و ۶ درصد در صنعت حمل و نقل و خودرو فعالیت می‌کنند. همچنین ۵۰ درصد شرکت‌های برتر صادرکننده در صنعت پتروشیمی، ۱۵ درصد در صنعت فرآورده‌های نفتی، ۱۷ درصد در صنعت فلزات اساسی و ۴ درصد در صنعت چندرشته‌ای فعال هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تصریح کرد: رتبه‌بندی از ابعاد مختلفی اهمیت دارد که یکی از این ابعاد، کمک به برندسازی در داخل و بین‌الملل است‌. همچنین سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان اقتصادی می‌توانند از رتبه‌بندی برای تدوین استراتژی‌های آتی بنگاه‌ها از طریق تحلیل روندهای اقتصادی استفاده کنند.