- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

قشم میزبان سرمایه گذاری مشترک استرالیا و ایدرو

به گزارش ایدرونیوز ، معاون برنامه ریزی ایدرو در این دیدار با اشاره به توافق ایدرو و استرالیا برای تولید خودروهای برقی که در فاز نخست آن میزان ۱۰۰ میلیون دلار فایناس طرف خارجی را در بردارد و با توجه به وظیفه سازمان های توسعه ای برای گسترش صنعت در مناطق کمتر برخوردار ، آمادگی ایدرو برای توسعه صنعت در این جزیره پرظرفیت را اعلام نمود. محمد نوری امیری همچنین سابقه ایدرو در راه اندازی و احداث فاز های مختلف پارس جنوبی و نیز عملیات در دست اجرای فعلی فاز ۱۴ را که جمعا بالغ بر ۷ میلیارد دلار پروژه نفتی بوده ، زمینه ای مناسب برای همکاری های مشترک در صنایع نفت و گاز در قشم با طرف استرالیایی برشمرد .
محمدنوری امیری با اشاره به نقش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در توسعه تعاملات صنعتی با کشورهای مختلف و توانمندی این سازمان توسعه ای در حوزه صنایع نفت و گاز تصریح کرد : به مقامات استرالیایی در زمینه فرآوری صنایع غذایی و همچنین سازه ها و تجهیزات دریایی پیشنهاد همکاری داده ایم و جزیره قشم پتانسیل و فضای مناسب این میزبانی این همکاری داراست.
یان بیگز سفیر استرالیا در ایران ، کشورش را مصمم به توسعه بیشتر روابط تجاری و صنعتی با ایران توصیف و اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک با دیدارهای شرکت های توانمند استرالیایی و ایرانی زمینه اجرای گفتگو های سه جانبه فراهم آید.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار با اشاره به مزایای مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی ، این منطقه را میزبان مناسبی برای استقرار واحد های صنعتی مشترک ایدرو و استرالیا معرفی کرد. حمید رضا مومنی همچنین از آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم برای هرگونه همکاری با شرکت های استرالیایی خبر داد و از فرآوردهای گوشتی ، ساخت و ساز عمرانی و ایجاد شهرک دریایی ، تعمیرات و تامین سوخت و بانکرینگ کشتی ها را به عنوان زمینه های این همکاری برشمرد .