- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

هرمزگان آماده همکاری با استرالیا در زمینه سازه های دریایی است

به گزارش ایدرونیوز به نقل از ایرنا، فریدون همتی در دیدار با سفیر استرالیا در ایران افزود: در مجتمع کشتی سازی (ایزوایکو) زیرساخت های خوبی برای تولید و تعمیرات انواع شناور و سازه های دریایی فراهم شده است و آمادگی داریم در این زمینه همکاری های مشترکی با کشور استرالیا داشته باشیم.

وی بیان داشت: وجود معادن متنوع، صنایع بزرگ فولاد، ۲ منطقه آزاد، پنج منطقه ویژه اقتصادی، بزرگترین آب شیرین کن های کشور، سواحل مکران، هفت پالایشگاه نفت و گاز، انجام بیش از ۶۰ درصد صادرات و واردات کشور و صنایع کشتی سازی از دیگر توانمندی های هرمزگان محسوب می شود.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: این استان همچنین دارای ظرفیت های بزرگ پرورش میگو و ماهی است و در مجموع سالانه ۲۸۰ هزار تن محصولات شیلاتی پرورش و صید می شود.

همتی یادآورشد: هرمزگان استانی برخوردار از ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر ساحل، ۱۴ جزیره، زمین های مستعد برای کشاورزی، تنوع فرهنگی و آداب و رسوم و پرجاذبه برای گردشگران در دریا و سرزمین اصلی است.

**سفیر استرالیا در ایران: ظرفیت های هرمزگان درتسهیل روابط تجاری بین ایران و استرالیا موثر است

سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: استان هرمزگان از ظرفیت های بسیاری برای همکاری های مشترک بین ایران و استرالیا برخوردار است و می تواند در تسهیل روابط تجاری میان ۲ کشور موثر باشد.

یان بیگز هدف از سفر به هرمزگان را بازدید از ظرفیت های بازرگانی، کشتی سازی و مناطق آزاد این استان اعلام کرد و افزود: پرورش ماهی در هرمزگان در مرحله بسیار پیشرفته ای قرار دارد و با توجه به توانمندی های استرالیا، زمینه مناسبی برای همکاری محسوب می شود.

وی با اشاره به این که نقطه قوت روابط ایران و استرالیا مردمان دو کشور هستند، گفت: سالانه سه هزار دانشجوی ایرانی وارد دانشگاه های استرالیا می شوند و حدود ۱۰۰ هزار ایرانی نیز در این کشور زندگی می کنند که می توانیم روابط مناسبی را بر این اساس بنیان گذاری کنیم.