- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

۱۰۰ مدیر در تراز جهانی از آموزش برخوردار شدند

به گزارش ایدرونیوز ، «ابوالفضل کیانی بختیاری» در گفت وگو با ایرنا افزود: آموزش ۵۰۰ مدیر در کلاس و تراز جهانی با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در دستور کار سازمان مدیریت صنعتی قرار گرفت و تاکنون ۲ دوره این آموزش ها در حوزه های بانک، تجارت بین الملل و خودرو برگزار شده و با محوریت صنعت ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: تلاش شده تا در دوره های آموزشی افراد و مدیران نخبه از آموزش های لازم برای رقابت و کار کردن با همتایان خود در سطح جهانی آشنا شوند.

به گفته وی، موضوع های آموزشی و پژوهشی متاثر از خروج آمریکا از برجام قرار نگرفته و همکاری با کشورها و یونیدو بدون محدودیت ادامه دارد؛ به طوری که همکاری با برخی از این سازمان های بین المللی نزدیک به دو دهه است.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار نفر از سازمان مدیریت صنعتی فارغ التحصیل شده اند و تعداد یکصد نفر از آنان را مدیران در کلاس جهانی تشکیل می دهند و همه این افراد در سازمان ها و ارگان های مختلف مشغول به فعالیتند.

** برگزاری دوره های آمادگی استخدام

به اعتقاد مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، رشد نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی به دلیل کسب نشدن مهارت های لازم در دوران تحصیل برای جذب در بازار کار است .

این مقام مسئول اظهار داشت: تیمی از اعضای هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی با هدف رفع این مشکل، دوره های آموزشی آمادگی استخدام را طراحی کرده و به این منظور ۱۸ مدل شایستگی را در سطح جهان مورد بررسی قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: مخاطبان اصلی این دوره صرف نظر از رشته و مدرک تحصیلی همه دانش آموختگان دانشگاهی هستند که تمایل به اشتغال در رشته های وابسته به مدیریت دارند؛ برای این منظور ۲۲ مدیر موفق بخش خصوصی و از فارغ التحصیلان سازمان مدیریت صنعتی دعوت شدند تا در نهایت توانستیم مدل جامعی را طراحی کنیم.

کیانی بختیاری خاطرنشان کرد: این دوره ها از ۲۹ دی ماه امسال آغاز می شود که مهارت محوری، تعیین زمینه کاری با توجه به مشخصه شخصیتی فرد، کسب مهارت در حوزه های پر تقاضای بازار، انجام کار آموزی تحت نظر مربی، صدور گواهی صلاحیت حرفه ای، تسهیل در استخدام و استفاده از وام بانکی از جمله مزایای آن است.

وی گفت: مطابق تفاهم نامه ای بین سازمان مدیریت صنعتی و یکی از بانک ها تسهیلات چهار میلیون تومانی و پنج میلیون تومانی با کارمزد چهار درصدی برای دانش آموختگان این دوره در نظر گرفته شده است.