تفاهم برای همکاری های همه جانبه میان سازمان مدیریت صنعتی و معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

در جلسه دیدار مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و هیات همراه از معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طرفین برای همکاری های همه جانبه اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایدرونیوز ، در این جلسه ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی در اموری که کمتر مورد توجه بوده اند و نیاز به دانش و توانمندی های مدیریتی دارند، نقش بازوی حاکمیت را ایفا می نماید.

کیانی بختیاری ضمن برشمردن اقداماتی که سازمان مدیریت صنعتی درخصوص فرهنگ سازی و ادبیات سازی درباره انقلاب صنعتی چهارم صورت داده است گفت: سازمان در این زمینه انتشار ۲۲ عنوان کتاب معتبر را هدفگذاری نموده و ضمن بهره بردن از امکانات انتشارات و برگزاری کنفرانس های مختلف، می تواند بعنوان دبیرخانه مطالعات انقلاب صنعتی چهارم در کشورایفای نقش نماید.

وی افزود: با حوزه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در خصوص ۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان تفاهم نمودیم که دوره های مدیریت اجرایی شرکت های دانش بنیان را به طور مشترک برگزار نماییم، همچنین با انجمن مدیریت فناوری و نوآوری به طور مشترک دوره های مدیریت اجرایی فناوری و نوآوری را برگزار می کنیم.

کیانی بختیاری با اشاره به تشکیل هسته مرکزی CRS با همکاری ۱۹ دستگاه اجرایی کشور در سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: علاوه بر انتشار نشریه در حوزه CSR و طراحی دوره MBA در این خصوص، آمادگی داریم در این خصوص با معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم همکاری نماییم.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، گفت: در بحث مدیریت انرژی با دانشگاه “کلگری” کانادا همکاری را آغاز کرده ایم و همچنین برای دوره های آموزش آنلاین با دانشگاه “سایمون فریزر” کانادا و برای دوره های مدیریت کسب و کار طی ۱۸ سال اخیر با دانشگاه های معتبر فرانسه مثل “نیس”، “گرنوبل” و “بوردو” به طور مستمر همکاری داریم.

وی ضمن اشاره به ظرفیت های “خانه مدیران سازمان مدیریت صنعتی” گفت: در خانه مدیران سازمان با ۶۰۰۰ عضو موضوعات روز فناوری های نوین را مطرح کرده ایم که با استقبال مواجه شده است.

وی تاکید کرد: سازمان مدیریت صنعتی در همکاری با دانشگاه ها بر موضوع مهارت محوری و بین المللی بودن گواهینامه ها تاکید دارد، علاوه بر این امسال سومین دوره پرورش مدیران تراز جهانی را برگزار می کنیم.

کیانی بختیاری در خصوص مرکز کاریابی و توسعه اشتغال دانش آموختگان گفت: دانش آموختگان در این مرکز مهارت های ضروری برای کسب و کار حرفه ای را می آموزند و در پایان دوره با معرفی و هماهنگی سازمان، به بنگاه ها و صنایع مختلف معرفی می شوند.

در این جلسه مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن بیان سوابق همکاری با سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: ۴۳ پارک علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در خصوص مدیریت این پارک ها و مراکز رشد و همچنین تدوین دوره های آموزش کاربردی و تخصصی برای آنها می توانیم با سازمان مدیریت صنعتی همکاری نماییم. بویژه در زمینه طراحی و برگزاری دوره های مهارت ورزی برای مدیران شرکت های دانش بنیان بمنظور توسعه توانمندی آنها و همچنین پرورش مدیر برای سطوح مختلف مدیریت در مراکز علم و فناوری.

مسعود برومند ابراز امیدواری نمود که وزارت علوم و تحقیقات بتواند درخصوص بحث های نوآوری، توسعه فناوری، و تجاری سازی فناوری از تجارب ۵۵ ساله سازمان مدیریت صنعتی بهره مند گردد.

معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تاکید کرد: درخصوص دوره های مهارتی و همچنین در حوزه پژوهش می توانیم با سازمان مدیریت صنعتی همکاری نماییم.

وی ارتقا توانمندی های مدیریتی؛ کیفیت؛ مدیریت اجرایی و مدیریت پروژه را از جمله موضوعات مورد نظر معاونت متبوعش برای همکاری با سازمان مدیریت صنعتی عنوان نمود.