معاون اول رئیس جمهور:

احیای کارخانه بافت بلوچ در سیستان و بلوچستان انجام شود

معاون اول رییس جمهوری در جلسه شورای اداری شهرستان‌های حوزه جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کشت پنبه در کنار احیای بافت بلوچ باید مجدد در سیستان و بلوچستان انجام شود و خط ریسندگی حداکثر تا خردادماه راه اندازی شودتا نیاز کارگاه‌های بافندگی و ریسندگی تامین شود

کشت پنبه آزمایشی از سال گذشته توسط شرکت صنایع بلوچ و مرکز تحقیقات بمپور انجام شده و هم اکنون مقدمات کشت در وسعت ۵۰۰ هکتاری توسط کشاورزان منطقه در دست اقدام است.

به گزارش ایدرو نیوز ، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری شهرستان‌های حوزه جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مردم سیستان و بلوچستان مرزداران نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی ادامه داد: تصمیم‌های کاربردی برای توسعه سواحل مکران گرفته شده است، تنگه هرمز هرگز نا امن نخواهد بود، با توجه به سواحلی که داریم تلاش می‌کنیم صادرات نفت را از این طریق انجام دهیم.

دکتر جهانگیری با اشاره به این که بر اساس اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت کارخانه بافت بلوچ تا خرداد سال آینده با تجهیزات جدید راه اندازی می شود افزود: احیای این کارخانه ریسندگی در توسعه اشتغال استان تأثیرگذار است، ضمن این که باید تلاش کنیم تا کشت پنبه در این استان مجدداً احیا شود.

بافت بلوچ یکی از پروژه های بزرگ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که در راستای ماموریت و احیای صنایع فرسوده به این سازمان واگذار شده و برای تجهیز آن تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است .