- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

تبدیل اسفراین به قطب تولید فولاد با اختصاص معدن آهن اسفنجی

به گزارش ایدرونیوز ، «طاهر رستمی» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هم‌اکنون مهم‌ترین بخش فولادی یعنی مجتمع صنعتی فولاد در این شهرستان مشغول به فعالیت است که محصول تولیدی خود را به شرکت لوله گستر در این شهرستان ارائه داده و این شرکت نیز محصول مهم لوله‌های بدون درز را تولید کرده و در کنار آن واحد تولیدی فولاد آلیاژی کیمیای صبا نیز راه‌اندازی شده است که در این زمینه در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون مجتمع صنعتی فولاد اسفراین مواد اولیه خود را که آهن اسفنجی است را از استان‌هایی چون یزد وارد می‌کند که حمل و نقل مواد اولیه، هزینه تولید را افزایش داده و باید به‌دنبال چاره‌ای برای برطرف کردن این مشکل بود.
فرماندار اسفراین اظهار کرد: هم‌اکنون یک معدن آهن اسفنجی در نزدیکی این مجتمع مورد شناسایی قرار گرفته است که به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به‌منظور بررسی میزان خلوص این معدن سپرده شده که اگر درصد میزان خلوص آن زیاد باشد می‌توان اقدامات لازم را برای ثبت این معدن برای شرکت مذکور انجام داد.
رستمی در پاسخ به این پرسش که اگر این معدن از خلوص کافی برخوردار نباشد چه اقدام دیگری برای برطرف کردن این مشکل انجام خواهد شد؟ گفت: اگر این معدن از خلوص کافی برخوردار نباشد باید به‌دنبال شناسایی معدن دیگری در نزدیکی این مجتمع باشیم.
این مقام مسئول در ادامه به بازار فروش محصولات شرکت لوله گستر اشاره و تصریح کرد: شرکت لوله گستر اسفراین به بازار مطمئن نیاز دارد و اگر جلوی واردات لوله‌های بدون درز که مهم‌ترین استفاده‌کننده آن وزارت نفت است جلوگیری شود به طور حتم این شهرستان تبدیل به قطب تولید فولاد در کشور خواهد شد.