رایزنی با خارجی ها برای رفع مشکلات قطعه خودروهای خارجی

معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت : مذاکره و رایزنی با خودروسازان خارجی برای رفع مشکلات تامین و تولید خودورهای مشترک ادامه دارد .

به گزارش ایدرونیوز ، منصور معظمی در گفت و گو با روزنامه همشهری با اشاره مشکلات تامین قطعات تولید برخی خودورهای تولید مشترک گفت : اغلب شرکت های خودرو ساز خارجی در زمینه نقل و انتقال پول و انجام کار مستقیم با شرکای ایرانی با مشکل مواجه شده اند علت این وضعیت نیز دردسرهای ناشی از رفتار خلاف عرف و اصول بین الملل رئیس جمهوری آمریکا برای آن ها بوده است .

منصور معظمی

معظمی با اشاره به اینکه اغلب خودروسازان خارجی با توجه به جذابیت های بازار ایران علاقمند به انجام تعهدات و گسترش همکاری خود با خودروسازان ایرانی هستند ، افزود: با وجود این اکنون در حال مذاکره با شرکای خودروساز خارجی برای رفع این مشکلات هستیم اگر چه این موضوع زمانبر است ولی منتظر هستیم تا ببینیم که این شرکای خارجی چگونه می توانند این مشکلات را حل کنند .

رئیس هیئت عامل ایدرو با ابزار امیدواری برای رفع این مشکلات در اینده نه چندان دور ، تصریح کرد : با توجه به مذاکرات ، به آینده همکاری خودروسازان ایرانی با شرکای خارجی و رفع مشکلات تولید و عرضه خودروهای مشترک اروپایی و چینی امیدوار هستیم .