- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

احداث خط تولید تمام اتوماتیک ساخت پنل خورشیدی با ظرفیت ۳۰۰مگاوات در سال

به گزارش ایدرو نیوز، حمید بازارگان با اشاره به پتانسیل بالای کشور جهت بهره‌مندی از انرژی خورشیدی و واقع بودن بر روی کمربند خورشیدی و داشتن متوسط تابش ۵/۴ -۵/۵ کیلووات ساعت بر متر مربع در روز از مزیت های مهم کشورمان جهت استفاده از انرژی خورشیدی است .

حمید بازرگان

وی در ادامه افزود : طبق سند چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه ششم توسعه لزوم افزایش سهم انرژی های تجدید پذیر در تامین برق مورد نیاز کشور ، ضرروی است .

بازارگان یکی از دلایل عدم تمایل مصرف کنندگان خانگی به استفاده از انرژی¬های تجدید پذیر را قیمت بالای پنل های خورشیدی عنوان کرد و افزود: بهترین استراتژی در این زمینه پایین آوردن قیمت پنل با تولید داخلی است .

بازارگان افزود: ایدرو بر همین اساس جهت تولید داخلی پنل های خورشیدی اقدام شده است و شرکت صاحب نام چینی به عنوان صاحب فناوری و سرمایه گذار، با سابقه تولید بیش از ۱۵۰۰ مگاوات در سال پنل خورشیدی و شرکتی از هنگ کنگ به عنوان شریک سرمایه گذار در مجموع با سهم ۷۰% درصد و سهم ایدرو ۳۰% است .

معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطر نشان کرد: ۵ هکتار زمین مورد نیاز درمنطقه ویژه اقتصادی گرمسار مشخص و پیش نویس قرارداد مذکور تهیه شده است که به محض ثبت نهایی شرکت مشترک، امضا و فعالیت های عمرانی پروژه آغاز می شود .

بازارگان تصریح کرد: : آماده سازی زمین، ساخت سوله و شروع ساخت کارخانه برای سال ۱۳۹۷ و تکمیل ساخت و بهره برداری انتقال و نصب ماشین آلات ، راه اندازی و تولید برای سال ۱۳۹۸پیش بینی شده است .