معاون صنایع پیشرفته و پروژه های کلان انرژی ایدرو خبر دارد

احداث خط تولید تمام اتوماتیک ساخت پنل خورشیدی با ظرفیت ۳۰۰مگاوات در سال

معاون صنایع پیشرفته و پروژه های کلان انرژی از احداث خط تولید تمام اتوماتیک ساخت پنل خورشیدی با ظرفیت ۳۰۰مگاوات در سال خبر داد.

به گزارش ایدرو نیوز، حمید بازارگان با اشاره به پتانسیل بالای کشور جهت بهره‌مندی از انرژی خورشیدی و واقع بودن بر روی کمربند خورشیدی و داشتن متوسط تابش ۵/۴ -۵/۵ کیلووات ساعت بر متر مربع در روز از مزیت های مهم کشورمان جهت استفاده از انرژی خورشیدی است .

حمید بازرگان

وی در ادامه افزود : طبق سند چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه ششم توسعه لزوم افزایش سهم انرژی های تجدید پذیر در تامین برق مورد نیاز کشور ، ضرروی است .

بازارگان یکی از دلایل عدم تمایل مصرف کنندگان خانگی به استفاده از انرژی¬های تجدید پذیر را قیمت بالای پنل های خورشیدی عنوان کرد و افزود: بهترین استراتژی در این زمینه پایین آوردن قیمت پنل با تولید داخلی است .

بازارگان افزود: ایدرو بر همین اساس جهت تولید داخلی پنل های خورشیدی اقدام شده است و شرکت صاحب نام چینی به عنوان صاحب فناوری و سرمایه گذار، با سابقه تولید بیش از ۱۵۰۰ مگاوات در سال پنل خورشیدی و شرکتی از هنگ کنگ به عنوان شریک سرمایه گذار در مجموع با سهم ۷۰% درصد و سهم ایدرو ۳۰% است .

معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطر نشان کرد: ۵ هکتار زمین مورد نیاز درمنطقه ویژه اقتصادی گرمسار مشخص و پیش نویس قرارداد مذکور تهیه شده است که به محض ثبت نهایی شرکت مشترک، امضا و فعالیت های عمرانی پروژه آغاز می شود .

بازارگان تصریح کرد: : آماده سازی زمین، ساخت سوله و شروع ساخت کارخانه برای سال ۱۳۹۷ و تکمیل ساخت و بهره برداری انتقال و نصب ماشین آلات ، راه اندازی و تولید برای سال ۱۳۹۸پیش بینی شده است .