- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

دومین نشست فرصت های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی گرمسار

به گزارش ایدرونیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛­ عبدالرضا­نادری مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی آخرین بسته امکانات زیرساختی، دسترسی ها و تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل این منطقه ویژه اقتصادی همچنین آخرین اقدامات دولت در این باره را تشریح کرد.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با زمینه فعالیت صنعتی و تجاری در زمینی به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در ۲۲ مهر ۱۳۹۴ توسط هیئت وزیران تصویب شد.­

این منطقه در فاصله ۹۰ کیلومتری شرق تهران، ۵ کیلومتری غرب گرمسار و در محل تقاطع بزرگراه تهران _گرمسار و آزادراه قم _ گرمسار قرار گرفته است. مسیر شمال شرق راه آهن کشور با عبور از داخل منطقه، کلان شهرهای تهران و مشهد را به هم متصل کرده و ایستگاه راه آهن گرمسار در فاصله ۳ کیلومتری این منطقه قرار دارد.

شرکت مدیریت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۹۵ با مالکیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاسیس و به نیابت از این سازمان به عنوان سازمان مسئول منطقه فعالیت خود را آغاز نمود کلنگ احداث منطقه ویژه در تاریخ ۴ شهریور ۱۳۹۵ و همزمان با سفر هیئت دولت به استان سمنان توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت بر زمین زده شد. با توجه به موقعیت مناسب، سایت دو به مساحت ۲۰۰ هکتار در اولویت آماده‌سازی قرار گرفت و عملیات اجرایی آن از نیمه دوم سال ۹۵ آغاز شد.

تامین ۱۰۰ مگاوات برق، ۱۰۰۰ متر مکعب گاز طبیعی و ریل راه آهن و ایستگاه باری اقتصادی منطقه به ساری ۹۶ میلیون متر مکعب آب اختصاصی برای منطقه ویژه اقتصادی گرمسار پیش‌بینی شده است.

احداث شبکه آب، معابر اصلی، شبکه برق و روشنایی سایت ۲ ، احداث رسوب گیر و مخازن زمینی و هوایی، تامین ۶ مگاوات برق برای مصارف ساخت ساز، تامین ۲ لیتر بر ثانیه آب برای مصارف صنعتی و شرب و احداث و تجهیز ساختمان اداری مدیریت منطقه و گمرک از فعالیت های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار است.

از فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار می‌توان به صنایع مرتبط با فناوری های نو، صنایع چوب و انواع مصنوعات چوبی، صنایع غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی، صنایع نساجی، پوشاک و مصنوعات چرمی، صنایع شیمیایی و پایین دستی پتروشیمی، صنایع برق، الکترونیک، آی تی و صنایع دانش بنیان، صنایع خودرو سازی و مراکز نمایشگاهی خودرو، صنایع ریلی، واگن سازی و تعمیر و تجهیز ناوگان حمل و نقل اشاره کرد.

هفت سال معافیت مالیاتی از زمان بهره‌برداری، فروش زمین به صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۲ ساله، معافیت‌های گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده و امکان ترانزیت کالا از همه مبادی ورودی کشور از تسهیلات و معافیت‌های در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار است.

گفتنی است؛ این نشست با­­حضور مدیران عامل بانک های سپه و ملی، معاون سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی، سرمایه‌گذاران این منطقه صنعتی و کاتب نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.­