رئيس هيئت عامل ايدرو خبر داد:

اهتمام سازمان گسترش به داخلی سازی تولید واگن ، تجاری سازی طرح های دانش بینان و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته کشور

دومین نشست فرصت های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی گرمسار ، با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ،‌ نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی ، مدیران عامل بانک های سپه و ملی، معاون سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی، سرمایه‌گذاران این منطقه صنعتی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد .

به گزارش ایدرونیوز ، معاون وزیر و رییس هیات عامل ایدرو در این نشست با اشاره موقعیت استراتژیک این منطقه گفت : هدف از برگزاری این همایش پاسخگویی به دغدغه های سرمایه گذاری در این منطقه و فراهم آوردن شرایط سرمایه گذاری بهتر و رضایتمندی بیشتر برای سرمایه گذاران در این منطقه است .

منصور معظمی تأکید کرد: ایدرو تاکنون ۳۵۰میلیارد ریال از منابع داخلی را در این پروژه هزینه کرده است و بطور حتم سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در این منطقه از ماهشهر نیز بهتر خواهد بود.
معظمی در ادامه با تاکید به نقش توسعه ای ایدرو در پیگیری سه بخش در کنار ماموریت های سازمان اشاره و تصریح کرد : نخستین بخش داخلی سازی ناوگان ریلی در کشور است و در کشور ظرفیت ها خوبی در واگن سازی وجود دارد .
رئیس هیئت عامل ایدرو با اشاره به تجربه های خوب سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه های تک تصریح کرد : ما در هماهنگی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال آن هستیم که مسئولیت تجاری سازی طرح های دانش بنیان را به عهده بگیریم . وی گفت: وظیفه ایدرو در کنار صنایع خودروسازی، صنایع سنگین و کشتی سازی حمایت از طرح‌های دانش محور است که امیدواریم با تدابیری که در بودجه ۹۸ دیده شده بتوانیم به این هدف نایل شویم.
معظمی در ادامه با اشاره به یکی از ماموریت ایدور در توسعه مناطق محروم گفت : سازمان گسترش در حال حاضر در ۷ استان کمتر توسعه یافته طرح ها و قابلیت های اجرایی شدن آنها را بررسی کرده است و در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن این طرح ها در آن مناطق و همچنین توسعه آنها خواهیم بود .
منطقه ویژه اقتصادی گرمسار یکی از سه منطقه ویژه اقتصادی تحت نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با مساحت ۲۰۰۰ هکتار در مجاورت بزرگراه تهران گرمسار، آزاد راه قم گرمسار و راه آهن سراسری تهران- مشهد قرار گرفته است.